Skräckfika!

(Will be taking this in Swedish as it is again very local and such, sorry. Do come back soon for a post about my upcoming autumnal horror extravaganza though!)

Att försöka sammanfatta allt vi hann diskutera under det två timmar långa skräckfikat på Muffinsfabriken på söndagen vore helt omöjligt. Vi åt gigantiska muffins, drack kaffe av olika sort och avhandlade allt mellan himmel och jord. Det blev mycket skratt, många rekommendationer och jag blev ivrigt påhejjad att starta projektet skräckhöst här på bloggen (se senare inlägg).
 Det som från början var ett generellt bloggfika blev av en slump förvandlat till skräckfika när de som kom var stora delar av mörkerelitistbokklubben och så jag och Ett hem utan böcker-Martina som båda gillar mörk och krypande fantastik. Så skräckfika blev det, och roligt var det.

Helena har också skrivit om fikat och mycket mer verbalt och genomtänkt än mig som just kommit hem från en lång dag av shopping och trevligheter. Gå och läs hennes bloggpost! Jag måste säga att fikan och möten som detta är bland det bästa med att ha flyttat till Stockholm. Att mötas i verkligheten ger verkligen konversationerna ett lyft även om internetprat också är trevligt.
Bloggare i fyra nyanser av goth
Men, nu ska jag nog sova och imorgon blir det inlägg om den stundande Skräckhösten! (och kanske lite om böckerna jag fått/köpt/fått maken att köpa, vad sägs om George RR Martin + Vampyrer + Ångdrivna flodbåtar?)
  • Sooz
  • 10:05 PM
  • 1 comments

1 comments :

Post a Comment